Ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι τεράστιων δυνατοτήτων και θα έπρεπε με διαφορετικό τρόπο να οδηγηθούμε στην αξιοποίηση αυτού του τεράστιου πλούτου, όμως η πίεση των πραγμάτων οδήγησε σε επιλογές που δεν είναι δικές μας, σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ερωτηθείς για τη συμφωνία με την Cosco για τον ΟΛΠ.
«Θα ήθελα μια άλλη προοπτική για το λιμάνι … δεν ήταν η προγραμματική μας επιλογή» παραδέχθηκε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο Mega, επισημαίνοντας ότι η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ γίνεται για να ικανοποιηθούν οι δανειστές, και όχι επί τη βάσει ενός αναπτυξιακού σχεδίου για τον Πειραιά. «Ούτε από την Θατσερ δεν πέτυχε το μοντέλο πώλησης μετοχών» πρόσθεσε.
Όπως είπε, σε αυτήν την κατεύθυνση καταλήξαμε μετά τη συμφωνία του καλοκαιριού, να γίνουν δηλαδή οι ιδιωτικοποιήσεις που είχαν ήδη δρομολογηθεί.
Επισήμανε πάντως, ότι ανεξάρτητα από τις συνολικές τοποθετήσεις της κυβέρνησης, η συμφωνία για τον ΟΛΠ είναι τροποποιημένη σε σχέση με την αρχική της προηγούμενης κυβέρνησης όσο και σε σχέση με αυτή που ετοίμασε το ΤΑΙΠΕΔ.
Είναι βελτιωμένη και θα βελτιωθεί κι άλλο, πρόσθεσε.
Ανέφερε ειδικότερα ότι αρχικά παραχωρείται το 51% των μετοχών στην Cosco και σε πέντε χρόνια το υπόλοιπο 16% και μάλιστα υπό κάποιες προϋποθέσεις.
Όπως είπε, αυτό που υπεγράφη την Παρασκευή είναι η δέσμευση ότι τον Ιούνιο θα μεταφερθούν οι μετοχές από το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco. Εχουμε μπροστά μας δρόμο ακόμη, προβλεπόμενο, δεν εχει τελειώσει η διαδικασία, συμπλήρωσε.
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα του ανέκυψε μετά την κριτική του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο ΤΑΙΠΕΔ, και ερωτηθείς σχετικά, σημείωσε ότι «δεν υπαρχει το ερώτημα “με τον Σπίρτζη ή τον Πιτσιόρλα” (σ.σ. πρόεδρος ΤΑΙΠΕΔ)».
Το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί ως κράτος εν κράτει, είναι επινόηση των δανειστών, πρόσθεσε, τονίζοντας και πάλι ότι δεν είναι προσωπικό το ζήτημα.
Όπως εξήγησε, το Ταμείο λειτουργεί με κανόνες που πρέπει και η κοινωνία και η κυβέρνηση να το ελέγχει συνεχώς.
Ο κ. Δρίτσας είπε ακόμη πως η κυβέρνηση δεν έχει δεσμευθεί να βρει 50 δισ. για το νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, ενώ μίλησε για κύκλους στο ΤΑΙΠΕΔ που επιχειρούν να βάλουν στο τραπέζι 26 ιδιωτικοποιήσεις αντί για 9 της συμφωνίας.
«Δέχτηκα ακόμη και την προσωπική αυτοακύρωση»
Ερωτηθείς για την προσωπική του στάση, με δεδομένες τις διαφωνίες του, ο κ. Δρίτσας σημείωσε: «Δίνουμε μάχες καθημερινά και με τους εαυτούς μας και με την ιστορία μας και τις απόψεις μας και την προοπτική μας. Σε αυτή την κρίσιμη και πολύ σκληρή στιγμή κάποιοι επέλεξαν να μείνουν πιστοί στις προγραμματικές τους δεσμεύσεις, κάποιοι άλλοι επέλεξαν με βάση τη σκληρή πραγματικότητα και τους κινδύνους που υπήρχαν και έχω επιχειρήματα πολύ σοβαρά για αυτό να δεχθούν ακόμα και την προσωπική αυτοακύρωση μιας διαδρομής 50 ετών για χάρη ενός πολύ πιο αναγκαίου στόχου, να κρατηθεί ανοιχτός ο δρόμος για μια μάχη που δεν πρέπει να ρίξουμε τις ασπίδες».
Σε ό,τι αφορά τις διαμαρτυρίες και τα επεισόδια κατά την τελετή για την υπογραφή της συμφωνίας για τον ΟΛΠ, ο κ. Δρίτσας καταδίκασε απερίφραστα την απαγόρευση να προχωρήσουν οι λιμενεργάτες στο χώρο του Ζαππείο.
Δεν ενημερώθηκε έγκαιρα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκας, οι αρχες λειτούργησαν αυτόνομα, σημείωσε και ζήτησε να αναζητηθούν ευθύνες. «Ήταν λάθος που τους εμποδισαν» επανέλαβε.
Στόχος πρόσφυγες – μετανάστες να φύγουν από τον Πειραιά πριν το Πάσχα
Μέρα με τη μέρα πλησιάζει η στιγμή που το λιμάνι θα αδειάσει, δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στο Mega.
Το λιμάνι δεν είναι είναι δομή, ήταν χωρος προσωρινής παραμονής, πρόσθεσε και σημείωσε ότι στόχος είναι πριν το Πάσχα μετανάστες και πρόσφυγες να έχουν φύγει από τον Πειραιά.