Ως πέτρα του σκανδάλου φέρεται η Domnica Cemortan, η οποία αναζητείται από τις ιταλικές αρχές για να καταθέσει.
Ως πέτρα του σκανδάλου φέρεται η Domnica Cemortan, η οποία αναζητείται από τις ιταλικές αρχές για να καταθέσει, μιας και υπάρχουν φωτογραφίες της στη γέφυρα του πλοίου και κατά την αναχώρησή του από την Τσιβιταβέκια.
Επίσης, ο καπετάνιος την κατονόμασε κατά την διάρκεια της απολογίας του, προσθέτοντας πως ήταν φιλοξενούμενη άλλου αξιωματικού και είχε προσκληθεί στη γέφυρα για να δει την θέα του φωτισμένου Τζίλιο…
Μια ξανθιά Μολδαβή 25 ετών βρίσκεται στο επίκεντρο των ιταλικών ΜΜΕ, καθώς ήταν με τον καπετάνιο στη γέφυρα του «Costa Concordia» πριν αυτό βουλιάξει.
Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, η 25χρονη Μολδαβή ανάφερε πως εργάζεται εδώ και 5 χρόνια στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ως μεταφράστρια και βρισκόταν στο «Concordia» στο πλαίσιο των διακοπών της.
Σε άλλη συνέντευξή της, σε ιταλική ιστοσελίδα, η Domnica παραδέχθηκε ότι δειπνούσε με τον καπετάνιο την ώρα της προσάραξης και ανέβηκε μαζί του στη γέφυρα για να μεταφράσει στα ρώσικα τις πληροφορίες που έδιναν οι αξιωματικοί.
«Άφησα το πλοίο στις 23:50 και ο καπετάνιος ήταν ακόμη στην γέφυρα. Εξάλλου αυτός κατάφερε, μετά την πρόσκρουση, να προσεγγίσει την ακτή για να διευκολύνει την εκκένωση… Έσωσε πάνω από 3.000 ανθρώπους», δήλωσε η 25χρονη και παραδέχθηκε πως εκείνες τις δύσκολες ώρες νόμιζε ότι θα πάθει έμφραγμα.
Γρίφος η ανέλκυση του πλοίου
Στο μεταξύ, δύτες αναζητούν 20 αγνοούμενους κυρίως στο τέταρτο κατάστρωμα, εκεί όπου υπάρχει και χώρος συγκέντρωσης επιβατών σε περίπτωση κινδύνου.
Στη διάθεσή τους έχουν 24 ώρες, ενώ το έργο τους είναι πολύ δύσκολο, αφού πρέπει να διασχίσουν διαδρόμους που έχουν πλημμυρίσει, να ανοίξουν σφραγισμένες πόρτες και να μετακινήσουν σωρούς διαφόρων αντικειμένων.
Την ίδια ώρα, «πονοκέφαλο» προκαλεί στις ιταλικές αρχές η απομάκρυνση του μισοβυθισμένου ναυαγίου, καθώς ποτέ στο παρελθόν δεν έχει γίνει ανέλκυση τόσο μεγάλου κρουαζιερόπλοιου (μήκος 290 μέτρα, ύψος πάνω από 60 μέτρα και βάρος 114.500 τόνοι).
Οι εργασίες για την ανέλκυση του ναυαγίου θα αρχίσουν μετά το σφράγισμα της τρύπας στην πλευρά του πλοίου όπου έγινε η πρόσκρουση, ενώ στη συνέχεια θα μπορούσε να πλεύσει με τη βοήθεια γιγάντιων μπαλονιών.
Άλλες λύσεις που εξετάζονται είναι το «Costa Concordia» να κοπεί επί τόπου ή ακόμα και να επισκευαστεί στο σημείο όπου βρίσκεται.
Προτεραιότητα επίσης είναι να αντληθούν οι 2.380 τόνοι καύσιμου από τις δεξαμενές του πλοίου προκειμένου να αποτραπεί η περιβαλλοντική καταστροφή..